De Top 5 “Meer winst” mogelijkheden

Als u doet wat u deed, krijgt u wat u kreeg!

Meer winst maakt u niet door exact te blijven doen wat u al deed. Meer winst maakt u door dingen te veranderen of te verbeteren. 
Soms ingrijpend, soms door nèt dat beetje te veranderen. Kleine details.


Maar hoe weet u nu wat en hoe u moet veranderen om het optimale uit uw onderneming te halen? Dat kan door uw prestaties te spiegelen aan soortgenoten en aan branchespecifieke informatie.
Mindset Bedrijfsontwikkeling beschikt over zo’n bedrijfsvergelijking. Hieruit komt exact naar voren wat – specifiek voor uw bedrijf – de belangrijkste mogelijkheden zijn om meer winst te maken.
Wilt u weten wat en hoe u het beste kunt veranderen? Vul dan onderaan uw gegevens in en we praten binnenkort vrijblijvend over uw mogelijkheden.
De Top 5 van elementen waar verbetering bereikt kan worden die leiden tot meer winst ziet er als volgt uit:

1. Prijsstrategie
De nummer 1 in de Verbeter Top 5 is de prijsstrategie, oftewel uw menukaart. De gemiddelde omzet per klant blijkt in veel fitnessondernemingen relatief laag te zijn, wat meestal veroorzaakt wordt door een niet optimale prijsstrategie. Een goede prijsstrategie heeft een antwoord op elke mogelijke vraag of behoefte van de klant EN leidt tegelijk de keuze van de klant naar hetgeen de ondernemer het liefst verkoopt. Stelt u zich eens voor als het u lukt de gemiddelde opbrengst per klant € 1 per maand te verhogen. Dat leidt al snel dot duizenden euro’s meer winst per jaar…

2. Retentiemanagement
Op nummer 2 vinden we – niet geheel verrassend – de retentie oftewel het klantbehoud. Een klant winnen is iets anders dan een klant vasthouden. Voorheen probeerden fitnessclubs hun leden vast te houden door lidmaatschappen met een zo lang mogelijke looptijd af te sluiten. Een strategie ontwikkelen die er op gericht is ervoor te zorgen dat de klant WIL blijven is echter veel efficiënter. Stelt u zich eens voor dat u de uitstroom met 5% zou weten te beperken. Dat betekent dat u – bij gelijkblijvende instroom – per jaar 5% groeit…

3. Meer leden
Op nummer 3 staat de groei in het aantal leden. De meeste fitnessclubs die in de bedrijfsvergelijking opgenomen zijn al actief bezig met online marketing wat verklaart waarom dit item pas op de 3e plaats in de top 5 staat. Gelukkig hebben we specialisten in de branche op het gebied van online marketing die kunnen zorgen voor een optimale stroom leads. Om die leads tot klant te kunnen maken mag niet vergeten worden de organisatie in te richten op een efficiënte afhandeling van die leads. Stelt u zich eens voor dat u per maand 5 leden meer zou kunnen werven...

4. Personele inzet

De nummer 4 in de lijst is het beter inzetten van het beschikbare personeel. De kwaliteit en kwantiteit van het personeel zijn bij veel fitnessclubs in het midden- en hogere segment van doorslaggevend belang voor het succes van de onderneming. Niet te veel, maar ook zeker niet te weinig. Een personele capaciteit die past bij hetgeen de klanten nodig hebben en waar men voor wil betalen. Stelt u zich eens voor wat het betekent als u meer leden kunt bedienen zonder meer personeel in te hoeven zetten…

5. Nieuwe activiteiten/ nieuw aanbod;

Hekkesluiter in de Top 5 van mogelijke verbeteringen is het starten van nieuwe activiteiten of het uitbreiden van uw aanbod. Om ervoor te zorgen dat de klant meer of betere mogelijkheden ter beschikking heeft is het soms zinvol om diensten of producten aan het aanbod toe te voegen. En natuurlijk is het de bedoeling dat u hiermee geld verdient!

Wilt u weten wat en hoe u het beste kunt veranderen?
Vul dan onderaan uw gegevens in en we praten binnenkort vrijblijvend over uw mogelijkheden.

  • * velden zijn verplicht.

Meer winst

Meer winst

Fitnessondernemingen laten over het algemeen veel winst liggen. Zonde toch! Haal uit jouw onderneming wat erin zit.

Lees meer
Toekomst

Toekomst

De fitnessbranche professionaliseert in hoog tempo. Hoe leid je jouw onderneming naar een gezonde toekomst?

Lees meer
Vliegende start

Vliegende start

Je wilt een (volgende) fitnessonderneming starten. Maak de juiste keuzes en zorg voor een vliegende start!

Lees meer
Podcast Norman Soares Fitfair

Podcast Norman Soares Fitfair

LEUK! Klik HIER voor de podcast over de professionalisering van ...

Lees meer

Kritisch en oprecht, altijd vanuit kennis en inzicht is Mindset exact wat je als fitnessondernemer nodig hebt ...

Thomas Verheij (Formupgrade Arnhem en Next Gym)
Thomas Verheij (Formupgrade Arnhem en Next Gym)

De beloofde 25000 euro méér omzet ga ik dit jaar halen. Minstens!

Marco Dijst (Van Dijk Sport & Fitnesscentrum Kampen)
Marco Dijst (Van Dijk Sport & Fitnesscentrum Kampen)

Bij de opzet van mijn nieuwe bedrijf heeft Mindset mij goed geholpen met het vervaardigen van een goed doordacht businessplan.

Pim Kooij (Premium Health Club Ede)
Pim Kooij (Premium Health Club Ede)

Aangezien we met zijn tweeën een grote sport- en zwemschool runnen, is iemand die over je schouder meekijkt heel fijn!

Michel en Simone Popping (Popping Sport Emmen)
Michel en Simone Popping (Popping Sport Emmen)

De samenwerking met René heeft ertoe geleid dat we onze omzet nu al zien groeien, bijvoorbeeld door wat slimme aanpassingen te

Monique en Marco van Kooten (M&M The Next Nijkerk)
Monique en Marco van Kooten (M&M The Next Nijkerk)